languages:

نهادهای زیر مجموعه

هوافضا پارس هم اکنون دارای چهار نهاد زیر مجموعه از جمله: "مجمع علمی هوافضا پارس" (کمیسیون علمی) ، "موسسه تحقیقاتی هوافضا پارس" (مرکز R&D) ، "شرکت پارس پهپاد" و "صنایع هوافضا پارس" می باشد. که هرکدام نیاز های اساسی موسسه هوافضا پارس را تامین می کنند؛ به صورتی که وظیفه موسسه تحقیقاتی هوافضا پارس تولید علم و اجرای طرح های تحقیقاتی و وظیفه مجمع علمی، ثبت علوم و اجرا و ساخت طرح های عملیاتی می باشد.

در چشم انداز و افق سازمانی موسسه ایجاد چندین نهاد وابسته دیگر از جمله پژوهشگاه علوم هوافضا برای تحصیل پژوهشی علاقمندان در نظر گرفته شده است.

 

1- موسسه تحقیقاتی هوافضا پارس

موسسه تحقیقاتی هوافضا پارس دومین نهاد زیرمجوعه هوافضا پارس بوده که ابتدا در حوزه تحقیق و توسعه سیستم های پروازی کنترل از راه دور و خلبان خودکار فعالیت می کرد، هم اکنون این موسسه تحقیقاتی با کسب لایسنس های موردنیاز R&D هواپیمایی و با سرنشین به مرکز کامل R&D موسسه هوافضا پارس تبدیل شده است که در تمام زمینه های پرواز (با سرنشین و بدون سرنشین) نیاز های تحقیقات و فن آوری موسسه را مرتفع می سازد.

 

2- مجمع علمی هوافضا پارس

مجمع علمی هوافضا پارس یا کمیسیون علمی، یکی از دو نهاد وابسته به موسسه هوافضا پارس می باشد. این کمیسیون متشکل از سه عضو هیئت مدیره و چهار عضو محقق در عرصه هوافضا است که مدیریت آن با رای گیری بین اعضا کمیسیون انتخاب می شود. سابقه تشکیل این کمیسیون به مدتها پیش از آغاز به کار موسسه پارس آیرو می رسد که پس از آغاز به کار رسمی موسسه تا تاریخ 1392/11/09 توسط سرپرست اداره می شد.

از جمله وظایف مجمع علمی هوافضا پارس گردآوری علوم، ثبت علوم کسب شده از موسسه تحقیقاتی پارس آیرو، اجرای پروژهای عملیاتی و ... می باشد. لازم به ذکر است که مجمع علمی هوافضا پارس هم اکنون شامل بخش هایی نظیره کارگاه ساخت، تیم رصد و سایت پروازی هواپیماهای بدون سرنشین می باشد.

 

3- شرکت پارس پهپاد (ارائه دهنده خدمات هوایی با پهپاد)

شرکت پارس پهپاد سومین نهاد زیر مجموعه  موسسه هوافضا پارس (سهامی خاص) در تاریخ 20/7/1393 به منظور بهره وری از دانش و علوم کسب شده در چند سال فعالیت موسسه هوافضا پارس، شکل گرفت و در تاریخ 1/8/1393 در اداره ثبت شرکت ها شهرستان کرمان به ثبت رسید.این مرکز دانش بنیان به عنوان زیر مجموعه موسسه هوافضا پارس به بخش هایی همچون  کارگروه خدمات صنعتی پرنده های بدون سرنشین (نقشه برداری ، سمپاشی هوایی و...) ، فروشگاه پارس آیرو ، مرکز تعمیرات تخصصی و خدمات ساماندهی پهپاد های غیرنظامی تقسیم می شود.

 

4-صنایع هوافضا پارس

صنایع هوافضا پارس چهارمین نهاد زیر شاخه موسسه هوافضا پارس می باشد. جایگاه این نهاد به گونه ای است که تمام فعالیت های تحقیقاتی و طرح های عملیاتی صورت گرفته (شامل سیستم های روباتیک و هواپیمایی) پس از گذراندن دوره های آزمایشگاهی در مرکز R&D به صورت طرح ها و پروژه های خام وارد این مجموعه می گردد و پس از بررسی آن ها، ماموریت نیروهای متخصص و جوان مجموعه آغاز می گردد که بر اساس طرح ها و نقشه های آزمایش شده و تایید شده کالاها و محصولاتی که ثمره نهایی موسسه هوافضا پارس می باشد را منتاژ و به بازار مصرف عرض کنند محصولاتی که می توان شامل یک قطعه و یا یک سیستم پروازی کامل باشد.

 

ساختار موسسه هوافضا پارس و نهاد های وابسته

 

 

 

 

نظرات در سایت پارس آیرو

 نوید : سایت بسیار جالبی دارید    

 

مصطفی : درمورد موسسه بیشتر توضیح بدهید    

 

   حسام : لطفا مطالب علمی بیشتری قرار دهید

خبرنامه ماهیانه

شبکه خود را در این قسمت ثبت نمایید:

تماس با ما